Monday 31 August 2015

seketika itu sepi mencuri hati ---- .Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya... 4 hari 3 malam bercuti ke bandung -Janganlah bersumpah baik demi langit, mahupun demi bumi atau demi apa pun juga. Katakan sahaja ‘ya’ atau ‘tidak’ supaya kita tidak berbuat dosa atau terhukum kerana sumpah itu--

KALAU KE BANDUNG JANGAN LUPA BELI MINYAK AROMATERAPY NI
HARGA SEBOTOL RM5 LEBIH KURANG
SEKALI GUNA PASTI AKAN INGAT SAMPAI BILA2...

AKU DATANG LAGI KE BANDUNG - INDONESIA
ANTARA TEMPAT YANG MENJADI PUJAAN HATI KU... DR DULU KINI & SELAMA2NYA
UNTUK SHOPPING & JALAN JALAN CARI MAKAN ...
TERIMA KASIH YA ALLAH KERANA MEMBERI REZEKI DAN MASA UNTUK SAYA KEMBALI KE BANDUNG UNTUK CUTI CUTI INDONESIA...
KALI INI AKU MEMILIH UNTUK MENAIKI PESAWAT MALINDO TERUS DR KLIA2 KE BANDUNG ... PAKEJ DGN BAGASI 20KILO & MINUMAN SERTA MAKANAN RINGAN..
SANGAT PUAS HATI DENGAN LAYANAN YANG DI BERI OLEH PIHAK MALINDO AIR..

HARI PERTAMA
TIBA DI AIRPORT BANDUNG
MAKAN SIANG ---- di rumah sederhana --- sungguh enak masakan padang
KAMPUNG BAMBU --- melihat keindahan alam semula jadi yang sangat cantik --- terpesona
KAMPUNG DAUN --- jamu mata dgn keindahan hutan yang terpelihara sambil menikmati makan malam yang sungguh romantik di sini
SAPULIDI -- suka ambil foto di sini.... leka dgn keindahan alam semula jadi --- nyaman sekali
CHECK IN HOTEL 3* AREA BANDUNG

HARI KE DUA
SELEPAS SARAPAN PAGI
MENUJU KE KAWAH PUTIH - keindahan semula jadi gunung berapa yang masih lagi aktif
MAKAN SIANG - aduh enaknya di kelilingi suasana perkampungan - makan di saung gawir dengan jus strawbery yang enak
CIBADUYUT BARANGAN KULIT ASLI - apa lagi disini shopping lagi... kasut adidas menjadi pilihan kali ni dgn satu lagi kasut kulit yang simple
FO JALAN DAGO - di sini terdapat barangan berjenama ... apa lagi shopping sakan di sini
FO JALAN RIAU
MAKAN MALAM - di stone cafe --- sambil mendengar live band

HARI KE TIGA
SELEPAS SARAPAN PAGI
LAWATAN KE FLOATING MARKET - wah pelbagai jenis menu terdapat di sini - syurga makanan yg aslinya dari indonesia.... semua di jual di atas sampan yang di hiasi cantik untuk tarikan pelancongan ke sana...
d'ranch menunggung kuda --- yeahhhh
MEMBELI BELAH DI PASAR BARU --- sampai tutup supermarket nya-- shopping sakan -- dapat sambar 1 telekung sulam dri kain cotton yang harganya sangat berbaloi , dapat 4 pasang kain sulam, dpt juga membeli kacang bandung serta sedikit ole ole buat famili
MAKAN SIANG --- kemangi resto , aduhai enak sekali dgn hidangan ikan bakar & ayam bakar serta ice teler & jus durian belanda nya.... makan sampai kenyang yuk
MEMBELI OLE OLE DI KARTIKA SARI -- antara kek lapis terenak di indonesia
RUMAH MODE --- cuci mata aje disini semuanya mahal2 belaka --- tak sesuai dgn saya
TOKO TIGA --- sangat berbaloi shopping di sini -- walaupun agaknya mahal tapi kualitinya ada
TERMINAL TAS --- sempat capai 3 hand bag leather untuk isteri --- layannnn shopping lagi

HARI KE EMPAT
CHECK OUT HOTEL
KEDAI MINYAK WANGI BANDUNG --- borong sampai 10 botol minyak wangi
SAMBUNG SHOPPING DI PASAR BARU SAMPAI JAM 12
PENGHANTARAN KE AIRPORT BANDUNG
TAMAT------ALHAMDULILLAH
SELAMAT TIBA DI MALAYSIA JAM 5 PETANG
KAMI DI SAMBUT JUGA DENGAN HUJAN RENYAI2 PETANG ITU...
SUJUD SYUKUR KAMI SELAMAT TIBA DI KLIA 2 ...

terima kasih yang terhingga buat supir saya yang melayan kerenah saya sepanjang 4 hari saya berada di bandung .... mereka lucu sekali dan tidak mengira masa & tenaga untuk memberi khidmat yang terbaek untuk kami ... alhamdulillah semoga allah sahaja yang dapat membalas segala kebaikannya...

PENGHUJUNG TAHUN INI SAYA AKAN KE LOMBOK INDONESIA
AWAL NOVEMBER SAYA AKAN KE SEOUL KOREA SELATAN UNTUK MENIKMATI MUSIM LURUH DI SANA
DOAKAN SAYA SELAMAT PERGI & SELAMAT KEMBALI
INSYALLAH DESTINASI TAHUN DEPAN, ISTAMBUL, GUANGZHOU, INDIA DAN JEPUN MUSIM BUNGA... DOAKAN HASRAT & IMPIAN SAYA TERCAPAI... AAMIIN