Thursday 6 August 2015

berehat di pulau bali heavan .... Hindarilah diri dari menjadi manusia yang suka berpuak puak dan berpecah pecah. Contohilah resam semut bila bertemu seakan bersalam dan suka bekerja sama di antara satu sama lain.




percutian kali ni saya dan isteri memilih untuk merehatkan diri dan minda di pulau bali, indonesia.. kami pergi berdua sahaja.. mula2 kami buat tempahan tiket promosi airasia, lebih kurang rm300 pergi balik seorang ... percutian di rancang selama 4 hari 3 malam... saya memilih hotel yang berdekatan dengan airport... suasana di hotel ini sungguh tenang kebetulan kamar betul2 berdepan dengan kolam mandi... untuk transport saya cuma sewa motor dengan pihak hotel.. lebih kurang rm30 sehari .. pusing pusing bandar & pantai ... kami lebih kan masa untuk berehat dan jalan jalan cari makan.... suasana percutian kami kali ni lebih kepada istirehat.. pemandangan di bali sangat cantik begitu juga dengan pantainya yang cantik.. saya harap satu hari nanti saya akan kembali ke pulau bali untuk menikmati keindahan alam semula jadi... buat pengetahuan pembaca saya tempah hotel melalui online sahaja lebih jimat dan mudah dan lebih baik kita urus sendiri semuanya... tiba di airport sewa teksi bermeter dan tunjukkan nama hotel yang telah di tempah... tempat makan yang halal senang di cari di pulau bali ni, insyallah, mc donald pon halal begitu juga kfc dan pizza hut... cenderahati untuk teman dan saudara anda boleh membeli sabun, minyak aromaterpy dan kacang2 yang banyak di jual di krishna... selamat bercuti ke pulau bali... jika anda dah sampai ke bali jangan lupa manjakan diri anda di mana2 pusat spa kecantikan.. harga sangat berpatutan sekali... 




 sewa motor aje selama kami berdua di sana... santai santai sambil jalan jalan cari makan