Wednesday 5 August 2015

kota kinabalu SABAH - aku datang lagi january 2015 -------- "Kekayaan yang paling kaya ialah akal, kemiskinan yang paling besar ialah bodoh, keburukan yang paling buruk ialah terpesona pada diri sendiri, dan semulia-mulia kelakuan ialah akhlak yang baik" "Yang menentukan masa depan anda bukan kekayaan, kedudukan dan kebahagiaan yang anda capai, tetapi ke arah mana akan anda bawa semua itu"

sabah
destinasi percutian kali ini bersama sahabat handai dari melaka
kami memilih malindo air
tiket, hotel & sewa kenderaan telah kami uruskan sebelum sampai ke kota kinabalu sabah

percutian 4 hari 3 malam kami kali ni seramai  8 orang, 4 pasang suami isteri yang ingin cuti cuti malaysia sambil berbulan madu..

tiba di airport, kenalan telah datang menyerahkan kereta alza & myvi.
perjalanan menuju ke pasar fhilipine...
antara tempat shopping yang paling di kenali di kota kinabalu..
di sana saya membeli perhiasan mutiara, seperti gelang, cincin, kerongsang, butang baju melayu...
sempat juga kami membeli buah tangan untuk mak & mak mertua, ikan bilis, ikan masin, dan sebagainya untuk buah tangan orang semenanjung..
setelah penat membeli belah, kami mencari kedai makan yang berhampiran...sea food murah di sini ... apa lagi makan tak ingat dunia lah hehehehe
malam pertama kami menginap di hotel area pasar philipine.
hari kedua selepas sarapan pagi kami bertolak ke kudasang (kaki gunung kinabalu) yang mengambil masa lebih kurang 2 jam perjalanan mendaki gunung...cantik sungguh keindahan alam..kami singgah di RUMAH TERBALIK TAMPALURI untuk mengambil foto kenangan.. kemudian kami teruskan perjalanan ke ranau untuk makan tengah hari... setelah itu kami terus check in hotel di pine resort kudasang... ya allah cantiknya pemandangan kamar... cuaca sejuk & nyaman sekali... berehat seketika di kamar sambil menikmati teh dan roti yang kami bawa dari semenanjung.... hari ke tiga kami jalan jalan ke SABAH TEA , KOLAM AIR PANAS, LADANG LEMBU , hari ke 4 kami bertolak balik ke kota kinabalu dan sekali lagi singgah di pasar philipine sebelum bertolak balik ke airport....pengalaman bercuti di sabah tidak dapat di lupakan, insyallah saya akan datang lagi dan bawa anak2 bercuti pula... .. kos perbelanjaan kali ni untuk kami berdua lebih kurang rm3ribu untuk tiket penerbangan pergi balik naik malindo air, 3 malam penginapan di hotel 5*, makan & minum, sewa kereta, minyak & shopping sakan hehehehe... bagaimana? jom cuti cuti malaysia