Monday 21 August 2017

senyum KAMBING


Makhluk : untung ke kau meniaga tu??
Aku : hehe
Makhluk : aku nampak ko tak kaya pon meniaga?
Aku : hehe
Makhluk : kate boss, aku tengok ko keja bagai nak rak jugak!!
Aku : hehe
Makhluk : ko keja pagi petang siang malam, aku ajak lepak pon tak leh.
Aku : hehe
Makhluk : kl meniaga dapat duit banyak dah satu dunia ko jelajah. Sampai hari ni, sabah serawak pon ko tah pernah jejak kan?
Aku : hehe
'Hehe' tu makna nya tak mo layan. Jawapan tu ada. Dalam hati memang terasa bila ade orang cakap macam tu. Tak pe sabar. Kita ade 'solid reason' dengan ape yang kita plan. Nikmat berniaga kita yang rasa. 
Duit meniaga bukan nak buat joli. Tapi nak langsaikan hutang, banyakkan simpanan dan banyak kan sedekah.
Kerja hari2 tak de cuti tu memang adat meniaga. Kalau malas, nak jadi boss goyang kaki tu bukan caranya nak meniaga.
Untung tetap ada. Banyak sikit tu bergantung sejauh mana kita bersyukur dan sejauh mana kita berusaha untuk improve diri.
Doa, usaha, tawakal.
Bersih hati.
Hiasi peribadi.
Berniaga itu sunnah.



ISTERIMU adalah
REZEKIMU,
ISTERIMU adalah
PILIHANMU,
ISTERIMU adalah
TAKDIRMU.
Maka jangan memandang selain
milikmu dan JANGAN
membandingkannya
dengan wanita yang bukan milikmu.
Hargailah isteri, selagi masih bernyawa