Tuesday 16 January 2018

EKSPLORASI LALUAN SUTERA BERSAMA USTAZ SHAMSUL MOHD NORR (RM7990 ALL IN)


EXPLORASI LALUAN SUTERA 8 HARI 7 MALAM (LANZHOU-ZHANGYE-JIAYUGUAN-DUNHUANG-TURPAN-URUMQI)

HARI 1: 08 MAC KHAMIS (MOB, MM) KUL-LHW Berkumpul di KLIA untuk penerbangan ke Lanzhou melalui Shanghai.Ketibaan disambut oleh wakil dan daftar masuk hotel. 

HARI 2: 09 MAC JUMAAT (SP, MT, MM) LANZHOU –ZHANGYE (KERETA API LAJU 3 JAM) Makan pagi di hotel dan keluar hotel. Memulakan lawatan di Lanzhou bermula dengan Masjid Xiguan, Waterwheel Park kemudian meneruskan lawatan ke Huanghe Mother Statues dan Jambatan HuangHe, selepas makan tengah hari, perjalanan dari Lanzhou ke Zhangye menaiki kereta api laju. Makan malam dan daftar masuk hotel. 

HARI 3: 10 MAC SABTU (SP, MT, MM) ZHANGYE– JIAYUGUAN (BAS 3 JAM) Sarapan di hotel dan kemudian melawat Taman Geologi Nasional Zhangye Danxi selepas makan tengahari, melawat Masjid Jiuquan. Makan malam dan bermalam di Jiayuguan. 

HARI 4: 11 MAC AHAD (SP, MT, MM) JIAYUGUAN– DUNHUANG (BAS 5 JAM)  Sarapan di hotel dan keluar hotel. Melawat di Tembok Besar China Jiayuguan bahagian barat.Makan tengah hari, bertolak ke Dunhuang, melawat Masjid Dunhuang, makan malam dan bermalam di Dunhuang.  

HARI 5: 12 MAC ISNIN (SP, MT, MM) DUNHUANG– TURPAN (KERETA API LAJU 4 JAM) Sarapan di hotel dan keluar hotel.Melawat Echoing-Sand Mountain (termasuk menunggang unta), Crescent Moon Lake. Makan tengahari kemudian menaiki kereta api laju ke Turpan. Makan malam dan bermalam di Turpan. 

HARI 6: 13 MAC SELASA (SP, MT, MM) TURPAN– URUMQI) (BAS 3 JAM) Sarapan di hotel dan melawat sejarah Flamming Mountain - tempat paling menarik di padang pasir, melawat Grape Valley di Turban dan Karez. Makan tengahari dan kemudian ke Urumqi. Makan malam dan daftar masuk hotel di Urumqi.   

HARI 7: 14 MAC RABU (SP, MT, MM) URUMQI Sarapan di hotel dan melawat Heavenly Lake Makan tengahari di restoren tempatan dan kemudian membeli belah di Urumqi Grand Bazaar. Makan malam dan bermalam di hotel.   

HARI 8: 15 MAC KHAMIS (SP, MOB) URUMQI– KUL  Selepas sarapan  dan daftar keluar hotel, bergerak menuju ke Lapangan Terbang Antarabangsa Urumqi untuk penerbangan pulang ke tanah air.