Sunday 14 August 2016

doa orang teraniaya naik ke langit ke 7 - hati hati ye... wahai manusia





kekandang kita sebagai manusia mudah lupa dan tamak
sering terjadi kepada mereka yang lupa diri.. mereka tak sedar bahawa semua rezeki ini datangnya dr allah
walaupun kecil besar semuanya dari allah
kita sebagai manusia yang kerdil hanya mampu berusaha dan berdoa
satu prinsip saya... usaha itu tangga kejayaan, tanpa usaha dan berdoa siapa lah kita
dan satu saya sentiasa ingat pesan orang tua tua
buat baik berpada pada buat jahat jangan sekali
biar orang buat kita, allah pasti akan membalas segala2 nya
allah itu tidak tidor... sentiasa melihat 
dan allah itu maha pengasih lagi penyayang..
alhamdulillah dlm travel sudah lebih 6 tahun.. susah senang saya sudah merasainya, rezeki allah ini sangat luas.. dah banyak negara yang telah saya lewati... yang paling seronok saya mempunyai ramai kenalan baru, sujud syukur selalu...
segala nikmat dan rezeki yang ada sekarang semuanya datang dari allah
saya hanya mampu berusaha sahaja...
jauhilah aku dari musuh dalam selimut... YA ALLAH JAUHILAH AKU DARI MEREKA..
ada satu agen yang berhati busuk... biarlah allah yang menentukan hala tuju hidupnya sekarang.. orang tamak selalu rugi... hidup lah dia dengan kesombongan & angan2 nya ...