Friday 18 September 2015

bandung oh bandung ---- bandung lagi --- kali ini saya naik pesawat MALINDO AIR --- 4 hari 3 malam --- bulan janaury 2016

naik malindo air kuala lumpur - bandung january 2016 - insyallah saya & famili akan ke bandung lagi --- tiket nya sudah ada di tangan saya .... kwang 3x tapi tarikhnya rahsia lagi yeah...begini lah jadual lawatan saya jika saya ke bandung bersama isteri --- berlibur sambil jalan jalan cari makan .... semoga tahun 2016 banyak lagi tempat2 lawatan yang saya & isteri akan lawati --- semoga di permudahkan segala urusan kami aamiin ... 

HARI PERTAMA 
TIBA DI AIRPORT BANDUNG
MAKAN SIANG dahulu --- kita cari masakan padang asli yeah..
TOKO TIGA
TERMINAL TAS
MAKAN MALAM --- jangan lupa di rumah bakso -- hidangan panas2 pembuka selera
RUMAH PESONA --- kenalan saya yg menjual kain sulam bukit tinggi --- pemborong terbesar di daerah bandung --- kalau ke sana saya ngak lupa jumpa dia --- fuhyo sering dpt layanan vvip dari mereka suami isteri --- 
CHECK IN HOTEL

HARI KE DUA
SELEPAS SARAPAN PAGI DI HOTEL
LAWATAN KE KAWAH PUTIH
MAKAN SIANG --- makan siang di tepi sawah dengan jus strawbery yang manis2 masam ... penghilang dahaga pasti.. enak
CIBADUYUT BARANGAN KULIT ASLI
FO JALAN DAGO
MAKAN MALAM --- jom kita ke stone cafe untuk alunan muzik live yang sungguh romantis .... ayuhhh kita joget sampai pagiii

HARI KE TIGA
SELEPAS SARAPAN PAGI
LAWATAN KE FLOATING MARKET --- antara tempat yang paling saya suka kerana pemandangan yang sungguh cantik ciptaan manusia... terdapat pelbagai jenis makanan dari menu istimewa dari semua daerah indonesia ---- aduhhh makan sampai kenyang --- kalau pecah perut tanggung sendiri ye... 
TAMAN BUNGA LEMBANG --- jom ke taman bunga ( tempat wisata terkini di bandung ) 
MAKAN SIANG --- makan yg enak pasti ikan bakar & ayam bakar istemewa 
KAMPUNG DAUN
KAMPUNG BUMBU
MAKAN MALAM --- suasana romantik di punchut enak nya makan beras merah ... aduhaiii asyikkk nye amat..

HARI KE EMPAT
SELEPAS SARAPAN PAGI
CHECK OUT
MEMBELI BELAH DI PASAR BARU
MEMBELI KEK DI KARTIKA SARI
tamat lah sudah xtvt di bandung selama 4 hari 3 malam.... satu kepuasan bagi mereka yang sedang mencari destinasi untuk bercuti bersama sama famili tersayang...seronok ke bandung walaupun ringgit malaysia kini jatuh lagi akibat kenaikan us dollar, akan tetapi bandung tetap antara destinasi saya setiap tahun untuk shopping raya selain bandar ho chi minh, vietnam ..